6/13/2016

SUMMER BUCKET LIST 2016

Kesäkuu on jo hyvässä vauhdissa, mutta mä en oo vielä jakanut teidän kanssanne ollenkaan mun tämän kesän suunnitelmia! Mä toteutin samantyylisen postauksen viime syksynä, ja sitä oli älyttömän hauska väkerrellä, joten nyt vuorostaan luvassa mun summer bucket list! :) Sen kummempia lukkoon lyötyjä suunnitelmia ei paria kivaa reissua lukuunottamatta vielä ole, vaan enemmänkin nää on sellaisia toiveita tulevan kesän suhteen! Mulle jäi viime kesästä kokonaisuudessaan ehkä vähän laimea fiilis, joten nyt olin jo hyvissä ajoin päättänyt, että aijon ihan jo pelkällä asenteen muutoksella tehdä tästä kesästä tuplasti paremman! ;) 

Tänä kesänä mä aijon... 

 Tehdä kesätöitä. Oli pakko ottaa se kaikista tylsin tähän ensimmäiseksi pois alta! :D Kesätöitä tosiaan tuun tekemään koko kesän ajan samassa paikassa kuin välivuodenkin ajan. Pelkästään se, että työt varmistuivat hyvissä ajoin viime vuodesta poiketen, on parantanut fiilistä tulevasta kesästä. Kesätöiden tekeminen on ainakin mulle ihan ehdoton juttu kesässä, ja oli ihanaa kun ei tarvinnut ottaa niistä tänä vuonna stressiä! 

♥ Mökkeillä. Mökkeily on kesän ihan ykkösjuttuja. Sitä onkin tullut harrastettua tänä kesänä jo tähän mennessä aika kiitettävästi! Meidän mökille kun hurauttaa 15 minuutissa, niin usein tulee tehtyä vaikkapa yhden yön reissuja tai käytyä illalla ihan vaan saunomassa. Olis ihana vielä kesän aikana irtautua hetkeksi kunnolla arjesta ja viettää mökillä useampi päivä putkeen. 

♥ Käppäillä luonnossa. Luonnossa liikkumisesta on viime aikoina tullut mulle oikeesti mielekäs tapa viettää aikaa. Usein lenkillä ollessakin päädytään pururadalle tai keskelle metsää käppäilemään.

♥ Viettää juhannuksen ystävien kanssa Himoksen juhannusfestareilla. Tän uskoisin tulevan olemaan yksi tän kesän kohokohdista, ainakaan en enää millään malttaisi odottaa kyseistä viikonloppua! ;D Mä oon ollut vain kerran elämässäni festareilla enkä koskaan vielä Himoksella, mutta varattiin meille jo viime kesänä sieltä pari mökkiä täksi juhannukseksi. Yleensä juhannus on tullut vietettyä joko kavereiden tai perheen kanssa mökillä, joten luvassa siis vähän erilainen jussi! Onko joku teistä tulossa Himokselle vai missä merkeissä ajattelitte viettää juhannusta? :) Ai niin, ja vinkit kokemattomalle festarikävijälle ovat enemmän kuin tervetulleita! :D 

♥ Syödä mansikoita ja jäätelöä. Mun on varmaan pakko yrittää vierottautua mun irttarihulluudesta, etteivät muut kesäherkut jää vallan niiden sivuun! Irttareiden lisäksi kesän ehdoton ykkösherkku ovat tietysti mansikat, en malta odottaa että niitä alkaa saamaan taas kilokaupalla. 

♥ Juhlia veljen rippijuhlia. Toiseksi vanhin mun sisaruksista pääsee tänä kesänä ripille, joten pari heinäkuista viikonloppua kuluukin niissä hulinoissa. Onneksi mä tykkään juhlista ja kesä ilman juhlia ei oo kesää nähnytkään! 

♥ Käydä Helsingissä. Äidin ja siskon kanssa toteutettiinkin jo sinne visiitti, mutta eivät tämän kesän Helsinki- vierailut toivon mukaan siihen jääneet. Kuluneessa keväässä nimittäin ehdottomasti parasta olivat niin uudet kuin vanhatkin kaverit ja tuttavuudet Helsingistä, joita oon luvannut käydä kesällä treffaamassa! 

♥ Lähteä viikoksi Espanjaan parhaiden ystävien kanssa. Tässä kesän toinen juttu, jota en malttaisi millään odottaa! Suuntaan siis neljän parhaan ystäväni kanssa viikoksi Menorcalle nauttimaan auringosta, ääääääää tule jo heinäkuu 

♥ Syödä aamiaista ulkona auringonpaisteessa. Mikä sen parempaa, kuin taapertaa silmät sykkyrässä ja aamutakkiin kietoutuneena takapihalle nauttimaan rauhassa aamiaista.

♥ Käydä elokuvissa. Kyllä kai sitä nyt leffa kesässä on nähtävä! ;) 

♥ Vierottautua puhelimesta. Mä oon ainakin yksi niistä, jotka eivät liiku juuri minnekään ilman että puhelin kulkee kourassa mukana. Tänä kesänä mä oon päättänyt päästä tästä suunnattoman ärsyttävästä tavasta eroon. Mikään siellä puhelimessa ei oo niin tärkeetä, että sen takia haluaisi aiheuttaa ärsytystä läheisissään tiirailemalla puhelimen näyttöä 24/7. 

♥ Nukkua pitkään (edes välillä). Mä oon vähän huono nukkumaan aamuisin pitkään, sillä musta tuntuu, että pitkään nukkuessa päivästä menee monta arvokasta tuntia "hukkaan", ja muutenkaan en oo koskaan ollut mikään kovin aamu-uninen. Ehkä näin kesällä voisin kuitenkin vapaa-aamuina antaa itselleni vähän armoa sen suhteen, koska onhan se pitkään nukkuminen ja etenkin sängyssä loikoilu välillä aika ihanaa.. ;) 

 Pysyä terveenä. Mä oon kuluneena keväänä ja vielä kesän puolellakin voinut välillä vatsavaivojen takia ihan älyttömän huonosti. Keväällä aiheuttajana oli mitä todennäköisimmin stressi, nyt taas kyseessä taisi olla vaan jokin vähän sitkeämpi pöpö. Joka tapauksessa, jatkuvasti lääkkeitä popsiessa ja sairastellessa oon alkanut arvostaa terveyttä entistä enemmän ja vastaavasti vihata sairastamista, joten koko loppukesän oon päättänyt olla terve kuin pukki! Piste. 

 Käydä pelaamassa tennistä ja rullaluistella. Tenniskausi avattiinkin jo tyttöjen kanssa, mutta kesän ensimmäiset rullistelut ovat vieläkin tekemättä, kääk! Asiaan on tehtävä muutos mitä pikimmiten ;) 

♥ Jatkaa ahkeraa salilla käymistä. Salirytmiä en ajatellut kesän aikana ainakaan mitenkään merkittävästi höllentää, sen verran iloa siellä huhkiminen mulle tuottaa. Tietysti jos säät sallii niin varmasti tulee siirryttyä useammin pihalle treenailemaan. 

summerbucketlist

♥ Käydä piknikillä ja viettää päivän uimarannalla. Pakollisia kesäjuttuja... 

♥ Käydä soutelemassa.

♥ Nukkua yön teltassa. Tätä on tullut tehtyä lähes joka kesä mökillä ainakin kerran, joten onhan se tänäkin vuonna toteutettava! 

♥ Viettää paljon aikaa poikaystävän kanssa. Vaikka joka yö tuleekin nukuttua yhdessä, niin välillä molempien vuorotyön ja muiden menojen takia tuntuu aikataulut menevän komeasti ristiin ja yhteinen aika jää mun makuun liian vähäiseksi. Myöskin tulevan syksyn kuviot ovat vielä vähän epävarmoja, joten tänä kesänä aijon viettää tuon yhden höpsöttimen kanssa niin paljon aikaa kuin vaan mahdollista. Yhteisiä lempipuuhia meillä ovat ainakin mökkeily, lenkkeily ja sarjojen katselu, mutta näiden lisäksi olisi tietysti kiva päästä tekemään vähän jotain ekstraakin! ;) 

♥ Istua iltaa terassilla. Kavereita, kylmää juomaa, sormiruokaa, musiikkia, auringonlasku = 

♥ Käydä katselemassa pesispelejä. Omien pesisaikojen jälkeen kiinnostus kyseistä lajia kohtaan on säilynyt, joten myös tänä kesänä tulee varmasti vietettyä ilta jos toinenkin pesiskatsomossa. 

♥ Pitää sadepäivän sarjamaratonin. Ja vaikkei edes sataisi, niin kyllähän nyt yksi kokonainen päivä pitää saada viettää sohvaa kuluttaen ja Netflixiä tuijottaen ;D 

 Laittaa enemmän ruokaa. Mun sydäntä oikein särkee, kun en oo viime aikoina ehtinyt laittaa ruokaa yhtään niin paljon kuin haluaisin. Usein kiireessä tulee vieläpä mentyä samojen, kuolemantylsien reseptien mukaan, joten tänä kesänä yritän kokkailla vähän useammin ja ennen kaikkea monipuolisemmin. 

♥ Shoppailureissu ystävien kanssa. Tää me itse asiassa jo toteutettiinkin, mut enpäs vedäkään tätä yli, koska kyllähän nyt vielä toinen samanlainen on jossain vaiheessa tehtävä! ;) 

♥ Vetää herkkuöverit. No words needed. 

♥ Syödä grilliruokaa kyllästymiseen asti. No words needed. 

♥ Viettää aikaa perheen ja sukulaisten kanssa.

♥ Hankkia rusketuksen. Reilun viikon takaisten helteiden seurauksena sainkin jo ihan hyvän alun tässä projektissa, mutta nyt tunnutaan olevan taas lähtökuopissa.. Onneksi sentään tuo etelänmatka odottelee, eli loppukesän rusketus on taattu, mutta kyllähän se pieni pohja ennen reissua olis enemmän kuin toivottu! 

♥ Tehdä roadtripin entuudestaan tuntemattomaan kaupunkiin. 

♥ Viettää yön mökillä kaveriporukan kanssa. Vanha kunnon illanvietto kera saunomisen, järvessä pulikoinnin, kylmien juomien, paljun, grilliruuan ja musiikin, tän on hei pakko toteutua! 

♥ Käydä Himoksen lisäksi jollain muullakin festareilla. Tää toive tuskin toteutuu, mut mikäli vapaat sattuu sopivasti, yöpaikka järjestyy ja saadaan porukka kasaan, niin mielelläni kävisin myös toisilla festareilla vielä tän kesän aikana! Mitkä on teidän mielestä Suomen parhaat festarit? :)

♥ Saada opiskelupaikan/keksiä sotasuunnitelman toiselle välivuodelle. No niin joo. Kyllähän tän kesän ehdottomasti jännittävin juttu on se, miten opiskelukuvioiden kanssa käy. Vaikka oon päättänyt nauttia kesäkuusta murehtimatta liikaa tulevaa, niin pakko myöntää, etten jaksaisi millään odottaa, että saan tietää mitä ensi syksynä on luvassa..

♥ Elää hetkessä, olla onnellinen ja nauttia elämästä! Viimeisinpänä vaan ei vähäisimpänä. Tähän mun mielestä tiivistyy koko kesän tavoite. Mitä väliä sillä edes loppujen lopuksi on, mitä tekee, kunhan vaan edellä mainitut jutut toteutuvat. 

Mitä tykkäsitte postauksesta ja minkälaisia suunnitelmia teillä on tulevalle kesälle? :) 

15 kommenttia:

  1. Himoksella ihan must juttu on sadetakki ja kumpparit!! Ja muistaa,että vaikka päivällä olisi lämmin, se lämpötila laskee +10 yöllä. Eli lämmintä vaatetta mukaan. :)
    Myös tarpeeksi juomia mukaan, mielummin vaikka vähän liikaa. Niitä ehtii juoda kyllä kesän aikana. Ja ennenkaikkea hyvä fiilis ja oikea asenne. Lämmin vesi voi loppua nopeasti, sataa voi koko vkl tai mökille voi pamahtaa ylimääräisiä vieraita. Mutta omalla kokemuksella, kaikki on kiinni omasta asenteesta!
    Hyvää juhannusta<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heiii vau vitsit, kiitti vinkeistä sulle! :) Tosta oon kyllä samaa mieltä, että ratkaisevaa tälläsillä reissuilla on varmastikin just se oma asenne! :D Ihanaa juhannusta sulle myös <3

      Poista
  2. Itse oon kans menossa Himokselle juhannuksena kaverini kanssa. Millään ei kyllä jaksais enää oottaa!Toka kerta itsellä Himoksella, tosi kiva paikka. Toivottavasti säät vaan suosii sillä meillä majotus näillänäkymin leirintäalueella! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, siellä nähdään siis! ;) Onpa kiva kuulla, että sulla on jäänyt positiivisia kokemuksia sieltä! Mä kanssa toivon hirveesti että sattuis kivat kelit, onneksi ainakin tän hetkiset ennusteet näyttää ihan hyvältä.

      Poista
  3. Ihana lista ja siis vitsit miten upeeta toi teidän tuleva reissu ♥ Mä haluaisin kyllä päästä joillekkin festareille tänä kesänä, mutta taitaa jäädä vielä haaveeks tänä vuonna. Onneks niitä tulee joka vuosi joten eiköhän joku vuosi vielä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana sinä <3 Reissusta oon kyllä itsekin tosi innoissani :> Toi on totta, festarit ei taida ihan heti loppua eli etköhän säkin niille vielä joku vuosi ennätä! ;)

      Poista
  4. Ihana postaus! Oli tosi kiva päästä kuulemaan millaisia suunnitelmia olet tehnyt, toivottavasti kaikki toteutuvat :) Itse pääsen heinäkuussa kesätöihin ja heti elokuussa suunnataan etelään rentoutumaan! Yliopistossa hyvää on pitkät kesälomat, joten saa rauhassa ladata akkuja tulevaa syksyä varten :D Mukavaa kesää :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kuulla <3 Hei huippua, eikö se niin pidä mennäkin että ensin työt ja sitten huvit! ;) Minne päin etelään ootte suuntaamassa? Totta kyllä, toivottavasti pääsisin kanssa vielä joskus nauttimaan yliopistojen pitkistä kesälomista.. ;D Ihanaa kesää sulle myös! :)

      Poista
  5. kuinka paljon itse aattelit ottaa juomaa mukaan himokselle? ite oon akns menos, mut tuntuu ettei ol mitää hajua minkä verran sitä ottais.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En vielä kanssa oikein tiedä, kaveri lähtee huomenna käymään Tallinnassa niin katsotaan mitä sieltä tulee tuliaisina ;D Mut varmaan se on niin kuin yllä todettiin, että parempi melkein vähän liikaa niin loput jääköön sitten myöhempään käyttöön.

      Poista
  6. Himokselle kans on suunta juhannuksena! :)

    VastaaPoista
  7. Himokselle ollaan menossa! Ja Blokit (tai Weekendit, niille kyllä tänä kesänä vasta ekaa kertaa menossa niin ei voi varmaks vielä sanoo :D )on ehottomasti parhaat festarit kesällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wuhuu pitää törmäillä! :PP Blokit tai Weekendit olis kyllä just sellasia, joista jompikumpi ois kiva toteuttaa vaikka vähän extempore kun tietää vähän loppukesän työvuoroista ym! :)

      Poista
  8. Sofi viestiä sit mullekin kun helsinkiin päin tuut! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei muru, luuleks etten tarkottanut suakin tuolla ylhäällä! ;) Tottakai laitan <3

      Poista